Peruskoulun ei-teknologiaa-opiskelevat pääsivät tutustumaan 3D-tulostukseen

By 14.11.2017Yleinen

Edistyneemmän matematiikan luokassa on käytössä ensimmäistä kertaa teknologiaopiskelun opetussuunnitelmaan kuuluva laite.

Yhdysvaltain Sarasotassa, Booker Middle Schoolissa matikkanörtiksi itseään tituleeraava kuudesluokkalaisen Matthew O’Haran silmät laajenivat hämmästyksestä 3D-tulostimen valmistaessa mallia kerros kerrokselta. Hänestä oli mahtavaa katsoa tulostimen työskentelyä ja kyse oli kuulemma paljon monimutkaisemmasta asiasta kuin 2+2.

Noin 200 kuudes- ja seitsemäsluokkalaista Booker Middlen oppilasta pääsi tutustumaan 3D-tulostusta viikon ajaksi. Tänä aikana he suunnittelivat unelmiensa ”Hauska Alue” -leikkipaikan ruutupaperille suhteessa 20x20m apuviivoja käyttämällä. Jokainen valitsi suunnitelmastaan yhden mieluisan esineen tulostettavaksi. Vaikka kaikkien esineiden tulostus kestikin useita päiviä, oppilaat halusivat tarkkailla tulostimen työskentelyä kerros kerrokselta.

Rehtori LaShawn Frost kertoi tämän olleen ensimmäinen kerta, kun koulussa ei-teknologiaa-opiskelevat ovat päässeet näkemään ja kokeilemaan 3D-tulosttusta sekä soveltamaan asioita käytännössä. Frost toivoo apurahan turvin saavan uuden 3D-tulostimen näille oppilaille.

O’Hara kuvasi oloaan haltioituneeksi. ”Tehtävä oli jotain ihan uutta, en ole koskaan aikaisemmin käyttänyt 3D-tulostinta ja lisäksi siinä tarvitaan matematiikkaa.”

Lähde: HERALD-TRIBUNE

css.php